Ik kreeg dit boekje van Sarah, de moeder van Mirthe. Sarah en haar man Matthijs delen in dit boekje op een heel persoonlijke manier herinneringen aan hun dochter Mirthe, die meervoudig gehandicapt was.
Wat meteen binnenkomt, is hoe eerlijk en open het is geschreven. Mooie, warme herinneringen worden afgewisseld met de realiteit van zorg, diagnoses en alles wat daarbij kwam kijken. Het leven met Mirthe was intens, soms ook zwaar en dat wordt niet weggestopt.
Tegelijk is het bijzonder om te lezen hoe duidelijk het geloof een plek heeft in dit christelijke gezin en hoe ze daarin hun houvast vinden in alles wat ze meemaken. Juist vanuit dat geloof proberen ze te blijven zien wat er ondanks alles nog wél was in het leven van Mirthe.
Wat het extra persoonlijk maakt voor mij, is dat ik Sarah al heel lang ken, daardoor kwam het voor mij natuurlijk extra dichtbij. Als je hun niet kent kun je ook een kijkje nemen op hun Insta of Youtube kanaal "De Groentjes" waar ze delen over hun leven.
Dit boekje zal vooral herkenning geven aan ouders van een kind met een beperking en aan iedereen die te maken heeft (gehad) met het verlies van een kind. Het laat zien hoe intens geliefd en waardevol Mirthe is en hoe haar leven blijvende betekenis heeft.





Reacties
Een reactie posten